icon-arrow icon-facebook icon-linkedin icon-mail icon-mail-company icon-phone icon-twitter icon-whatsapp icon-share icon-link icon-download icon-instagram icon-youtube icon-flickr icon-search icon-close icon-filter icon-round-close icon-vcard paper-plane icon-footprint icon-faq icon-road icon-terrain icon-sport icon-specialism icon-roof icon-ontwerp icon-integral icon-bronbemaling icon-drainage icon-techniques

Voegovergangen, membranen en gietasfalt-/flexigoten

Voegovergangen bij viaducten en bruggen vormen al jaren ons specialisme. Tevens passen wij membraanlagen en flexibele-/gietasfaltgoten toe.

Voegovergangen
Onze organisatie biedt op maat gemaakte oplossingen voor voegovergangen en randbalken in bruggen en viaducten, die essentieel zijn voor de duurzaamheid en veiligheid van deze infrastructuur. Met jarenlange ervaring leveren we producten die voldoen aan de hoogste eisen op het gebied van rijcomfort, veiligheid en weerbestendigheid.

Onze randbalken en schuifplaatconstructies, geschikt voor nieuwe constructies en renovaties, maken gebruik van hoogwaardige materialen zoals kunstharsmortel, staalvezelbeton en epoxymortel. Dit garandeert een lange levensduur en minimale onderhoudskosten. Bitumenvoegen en kitvoegen bieden optimale afdichting tegen water en chemische invloeden, essentieel voor de levensduur van de infrastructuur.

Wij adviseren graag over de beste oplossingen voor brug- en viaductprojecten, waarbij we streven naar een perfect evenwicht tussen functionaliteit en duurzaamheid .

Membranen
Om de beton van het dek optimaal te beschermen voor negatieve invloeden wordt regelmatig gekozen voor het aanbrengen van een zogenaamd membraan over het gehele oppervlak van het dek. Hierna kan asfalt worden aangebracht. Dit bestaat in een groot aantal gevallen uit het aanbrengen van een SAMI-laag (bitumenemulsie), ingestrooid met steenslag die wordt aangewalst. Tevens verwerken we bitumineuze dakbedekkingsmembranen en epoxy-/pu membraanlagen.

_DSC4435B.jpg

Onze verschillende voegen

Traditionele bitumineuze voeg (SN Multi-Joint+) is een klassieke bitumineuze voegovergang die structurele bewegingen opvangt en waterdicht is. Het wordt veel gebruikt in wegenbouw en infrastructuurprojecten vanwege de duurzaamheid en eenvoudige installatie.

Verbeterde bitumineuze voegovergang (ThormaJoint-RTD) biedt een verbeterde versie van traditionele bitumineuze voegen met extra duurzaamheid, weerstand tegen scheuren en betere waterdichting. Het is geschikt voor intensiever gebruikte wegen en bruggen.

Flexibele kunststofvoeg (Polyflex Advanced PU) maakt gebruik van flexibele kunststoffen zoals polyurethaan voor voegen die grote bewegingen kunnen opvangen, zoals thermische uitzettingen. Het biedt uitstekende chemische bestendigheid en wordt vaak toegepast in chemische fabrieken en industriegebieden.

Stalen renovatievoeg (SN ESV-R1) is een voeg voor renovatieprojecten met stalen constructies die de structurele integriteit behouden en bewegingen kunnen opvangen. Het is geschikt voor het upgraden van oudere bruggen en viaducten.

Geluidsarme stalen renovatievoeg (SN ESV-RG1) is vergelijkbaar met de stalen renovatievoeg, maar biedt extra geluidsreductie. Het wordt gebruikt in gebieden waar geluidsvermindering belangrijk is, zoals in stedelijke omgevingen en nabij woongebieden.

Stalen nieuwbouwvoeg (SN ESV-N1) is een stalen voeg specifiek ontworpen voor nieuwe constructies, waarbij stabiliteit en duurzaamheid van essentieel belang zijn. Het biedt structurele ondersteuning en bewegingscapaciteit voor nieuwe bruggen en infrastructurele projecten.

Geluidsarme stalen nieuwbouwvoeg (SN ESV-NG1) biedt dezelfde voordelen als de stalen nieuwbouwvoeg, maar met geïntegreerde geluidsreducerende eigenschappen. Het is geschikt voor nieuwbouwprojecten in geluidsgevoelige gebieden.

Onverankerde renovatievoeg (SN ESV-RO1) is een renovatievoeg die geen ankers vereist voor installatie, waardoor de installatietijd wordt verkort en de verstoring van het bestaande wegdek wordt verminderd. Het wordt vaak gebruikt voor snelle renovaties van wegen en bruggen.

Onverankerde geluidsarme renovatievoeg (SN ESV-ROG1) biedt dezelfde voordelen als de onverankerde renovatievoeg, maar met extra geluidsreductie. Het is geschikt voor renovatieprojecten in geluidsgevoelige omgevingen.

Mattenvoeg is een voeg die gebruikmaakt van matten van verschillende materialen om bewegingen op te vangen en waterdicht te maken. Het wordt toegepast in bruggenbouw en infrastructurele projecten waar flexibiliteit en duurzaamheid vereist zijn.

Gelijmd rubberprofiel (SN R-Joint) gebruikt een gelijmd rubberprofiel voor flexibele afdichting en bescherming van voegen. Het biedt goede waterdichting, weerbestendigheid en is eenvoudig te installeren. Het wordt vaak gebruikt in tunnels, parkeergarages en andere infrastructurele projecten.

Gelijmd rubberprofiel (VA / ACME) maakt gebruik van een specifiek gelijmd rubberprofiel met uitstekende chemische bestendigheid en flexibiliteit. Het is geschikt voor veeleisende omgevingen zoals industriële faciliteiten en waterbouwkundige projecten.

Kunststof schuimprofiel (SN Metazeal) maakt gebruik van een kunststof schuimprofiel voor thermische isolatie en geluidsreductie. Het biedt goede isolerende eigenschappen, absorbeert geluid effectief en heeft een lange levensduur. Het wordt vaak toegepast in gebouwen en geluidsgevoelige infrastructurele projecten.

Randbalk / Beëindigingsijzer (SN Randbalk) wordt gebruikt voor de afwerking en versterking van uiteinden en randen van constructies. Het biedt structurele versterking, beschermt tegen schade en is eenvoudig te installeren. Het wordt veel gebruikt in bruggen, viaducten en andere constructies.

Schuifplaatconstructies (maatwerk) zijn op maat gemaakte constructies ontworpen voor bewegingsvoegen, waardoor beweging van constructiedelen mogelijk is. Ze bieden bewegingsvrijheid, behouden structurele integriteit en kunnen worden aangepast aan specifieke projectvereisten. Dit type voeg wordt toegepast in grote infrastructurele projecten zoals bruggen.

Vingervoeg (maatwerk) is een op maat gemaakte voeg die wordt gebruikt voor zowel esthetische als functionele doeleinden in constructies met bewegingsvoegen. Het biedt flexibiliteit, integratie in het ontwerp en structurele stabiliteit. Vingervoegen worden vaak gebruikt in architectonische structuren, bruggen en historische gebouwen.

Bitumenvoeg (SN Schijnvoeg) is een voeg die hoofdzakelijk voor esthetische doeleinden wordt gebruikt zonder structurele functie. Het integreert visueel goed, is eenvoudig te installeren en heeft decoratieve waarde. Dit type voeg komt veel voor in stedelijke infrastructuur en landschapsarchitectuur.

Kitvoeg (SN-Kitvoeg) is een voeg afgedicht met kit, ontworpen voor flexibele afdichting en bescherming tegen waterinfiltratie. Het biedt goede waterdichting, flexibiliteit en is gemakkelijk te installeren. Kitvoegen worden toegepast in gebouwen, bruggen en civiele constructies waar waterdichtheid essentieel is.

Rijroosterrenovatie omvat renovatie van rijroosters voor verbetering van de verkeersveiligheid en duurzaamheid van wegen. Het is gericht op het vervangen of aanpassen van verouderde rijroosters in wegenbouwprojecten.

Buigslappe voeg is een voeg die ontworpen is om bewegingen in constructies op te vangen met minimale vervorming. Het biedt flexibiliteit en duurzaamheid, waardoor het geschikt is voor bruggen en andere grote structuren waar bewegingen moeten worden opgevangen.

Deze beschrijvingen geven een overzicht van de verschillende voegtypen, hun eigenschappen en toepassingen in de bouw- en infrastructuursector.

Contactgegevens

flex-/gietasfalt goten

Gietasfalt kantopsluiting

Om een juiste, vormvaste en waterdichte aansluiting te creëren tussen asfalt en opgaande betondelen (schampkanten) is het in de wegenbouw gebruikelijk om deze uit te voeren met een zogenaamd gietasfalt. Via deze werkwijze is het mogelijk om regenwater op adequate wijze af te voeren en een waterdichte aansluiting te verkrijgen die de levensduur van het omliggende asfalt overtreft.

Flexibele kantaansluiting
Als tegenhanger van het gietasfalt bestaat er een flexigoot-kantvoorziening. Deze lijkt qua opbouw sterk op de bitumineuze voegovergang en is vaak in de uitvoering goed te combineren. Dit soort aansluitingen wordt vaak toegepast langs schampkanten. Deze aansluiting tussen asfalt en beton biedt een blijvend waterdichte oplossing voor de verschillende bouwdelen die een afvoer verzorgen van het (meestal) verontreinigde regenwater.